Ai un moment de inspirație în care, parcă de niciunde, îți vine o idee excelentă. Un zâmbet interior înflorește și te inundă de energie pozitivă... YES! Asta este!

Dar acum ai puțină treabă, pui ideea într-un sertăraș al minții tale și te concentrezi pe ce faci. Iar câteva ore mai târziu cauți prin toate sertărașele minții încercând să găsești ideea... care nu mai este...

Prea des ideile bune nu se transformă în acțiune pentru că zboară.

Soluția: când ai o idee, noteaz-o!

Vezi un video, citești o carte sau un articol, asculți un podcast, vorbești cu cineva, lucrezi la ceva și îți vine o idee inspirată? Noteaz-o!

Te trezești în mijlocul nopții cu o idee excelentă? Noteaz-o!

Este o lecție pe care am învățat-o de la oameni de succes: John Maxwell, Brian Tracy, Elon Musk, Bill Gates, Steve Jobs. Richard Branson (poza îi aparține, scris este al său) etc.

Este o lecție pe care am neglijat-o la început, iar neglijența m-a costat. 

Când mi-am dat seama de puterea acestui sfat, am cărat un carnețel peste tot pe unde mergeam. 

Acum notez ideile în telefonul mobil, aplicația Memo, care este instalată ca aplicație de bază în toate telefoanele. Când ajung acasă le transcriu într-un folder electronic, organizat pe domenii, care se află în cloud. Astfel trec de două ori prin idee și o am la îndemână oriunde m-aș afla.

Uneori, rar, mai folosesc hârtia, atunci când ideea are legătură cu activitățile mele zilnice (pe care, apropos, nu le scriu într-o agendă, ci într-un instrument creat de mine, un fel de calendar numit HIT - High Importance Tasks - voi scrie un articol despre el).

Nu contează metoda pe care o folosești, important este să-ți notezi ideile, altfel le vei pierde.

Vei pierde și timp încercând să ți le amintești. Mult mai mult decât cel investit în scrierea ideilor.

---

Mai este un aspect ce ține de Time Management și productivitate, care are legătură cu acest subiect.

Cum procedezi când lucrezi concentrat la o sarcină, când faci ceva important și îți vine o idee?

Recomandarea mea este să te oprești din ce faci, să o notezi repede și să te întorci la ceea ce lucrai.

Dacă nu o notezi se pot întâmpla două lucruri:

  1. O uiți, așa cum am scris mai sus
  2. Atenția îți rămâne focalizată pe idee și te scoate din flux, nu te mai poți concentra pe ceea de lucrezi

Notând-o nu este nevoie să o memorezi sau să pierzi timp căutând în hățișul amintirilor, iar creierul tau consideră chestiunea rezolvată, se poate întoarce liniștit la ceea ce executa înainte să apară ideea.

Sunt absolut convins că avem de câștigat timp și oportunități dacă notăm ideile care ne vin atunci când ne vin.

PS: în timp ce scriam acest articol mi-a venit o idee despre cum pot îmbunătăți trainingul de Time Management, legat de acest subiect. De fapt, acum când scriu acest PS îmi dau seama că se poate aplica la toate trainingurile mele... stai un pic, să notez.

: .

1000 Caractere ramase


­