De ani buni se caută răspunsul la întrebarea „care sunt asemănările și diferențele dintre un Manager și un Lider?”

Am citit și am ascultat multe opinii. Am fost și manager, am fost și lider. Concluzia la care am ajuns eu, în urma experienței de peste 25 de ani, este:

  • asemănare: ambii lucrează cu oameni și cu sisteme / procese / proceduri;
  • diferența: managerii pun accent pe sisteme / procese / proceduri; Liderii se concentrează pe oamenii care lucrează cu sisteme / procese / proceduri.

Liderul conduce oameni, nu cifre și proceduri

Manager este o funcție, iar Lider este un mod de viață.

Poți fi Lider fără a o avea o funcție sau a ocupa o poziție.

Însă pentru a fi un manager adevărat este nevoie să fii un Lider mare.

Sunt zeci de definiții ale Leadershipului. Cea cu care rezonez cel mai mult este următoarea:

"Leadershipul este arta de a realiza mai mult decât ştiinţa managementului spune că este posibil.” - Colin Powell

Rolurile unui lider sunt (în această ordine):

  1. creează un mediu motivaţional, îi energizează şi îi dezvoltă pe membrii echipei sale - creează alți Lideri;
  2. focalizează activităţile şi resursele în vederea atingerii, împreună cu echipa sa, a unui scop bine definit.

Adevărata măsură a Leadershipului nu este succesul tău personal, ci cât de mult îi inspiri pe alții să aibă succes.

Indiferent ce faci în viață, fii un Lider!

: .

1000 Caractere ramase


­