Angajații Google au răspuns la întrebarea “ce face un manager foarte eficace?”, iar expertiza tehnică este ultima pe listă.

Google a analizat informațiile culese în urma observării a 10.000 de manageri prin evaluări ale performanței, sondaje de opinie, numiri în funcții superioare, acordarea de premii, recunoașteri profesionale etc.

Iată cele 8 obiceiuri / abilități / competențe / comportamente, listate în ordinea importanței:

  1. Este bun coach;
  2. împuternicește* oamenii din echipă, nu face micromanagement;
  3. arată interes real** pentru bunăstarea și succesul anagajaților;
  4. este productiv și orientat spre rezultate;
  5. este bun comunicator și își ascultă membrii echipei;
  6. își ajută angajații în dezvoltarea unei cariere;
  7. are o viziune și strategii clare pentru echipa sa;
  8. are competențe tehnice cheie pentru a putea ajuta și consilia membrii echipei.

* : a împuternici este mai eficient și mai eficace decât a delega deoarece oferă angajatului responsabilitate totală și libertate de decizie asupra modului în care duce la bun sfârșit sarcina
** : îi pasă! În limba română există cuvântul “nepăsător”, dar nu și “păsător”; John Maxwell, autoritatea mondială #1 în Leadership spune, definind caracteristicile liderului: “Oamenilor nu le pasă cât de multe știi până nu știu cât de mult îți pasă.”

The Gallup Organization a publicat o carte bazată pe studiile proprii, intitulată “Cele 12 elemente ale managementului performant”. Cei peste 1.000.000 de angajați intervievați și observați au spus: “Dacă faceți lucrurile acestea pentru noi, atunci vom face și noi ceea ce compania are nevoie să facem”. Iată cele 12 elemente:

  1. Știu ce se așteaptă de la mine la locul de muncă;
  2. am echipamentele și materialele necesare pentru a-mi face corect munca;
  3. la locul meu de muncă am posibilitatea de a face ceea ce știu să fac cel mai bine, zi de zi;
  4. în ultimele 7 zile am fost lăudat pentru munca bine făcută;
  5. managerului meu sau altei persoane de la locul meu de muncă îi pasă de mine ca om;
  6. la locul meu de muncă există cineva care mă încurajează să mă dezvolt;
  7. la locul meu de muncă opiniile mele contează;
  8. misiunea și țelul companiei mele mă fac să simt că munca mea este importantă;
  9. colegii mei sunt adepții unei munci de calitate;
  10. la locul meu de muncă am un prieten foarte bun;
  11. în ultimele 6, luni cineva de la locul meu de muncă a discutat cu mine despre progresele mele;
  12. în ultimul an am avut posibilități la locul meu de muncă, să învăț și să mă dezvolt.

Concluzia este una simplu de tras: liderii eficace lucrează cu oameni, nu cu sisteme și proceduri. Sigur, și acestea sunt importante, însă focusul este pe oamenii care folosesc sistemele și procedurile.

Da, este nevoie de timp, energie, perseverență și multă înțelgere din partea managerilor. Însă vei fi un manager-lider eficace doar atunci când îți pasă cu adevărat de oamenii tăi și îți concentrezi 100% din activitate pe bunăstarea și dezvoltarea lor. Investiția ta este sigură, rezultatele semnificative apar garantat!
........................
Bibliografie:
Articolul din Inc.com: “Google Employees Weighed in on What Makes a Highly Effective Manager. Technical Expertise Came in Dead Last
Cartea “Cele 12 elemente ale managementului performant

Fii liderul pe care vrei să îl aibă copiii tăi!

: .

1000 Caractere ramase


­